Pomoć roditelja
Djeca moraju već na početku školovanja stjecati nove navike, privikavati se novom režimu dana da bi uspješno svladala zahtjeve što ih postavlja škola. Izvan svake je sumnje da te promjene donose i niz teškoća koje neka djeca lakše svladavaju, a neka samo uz veći i najveći napor.
Najveći dio toga posla nužno obavlja škola, odnosno oni koji neposredno rade s djecom. Da bismo pomogli i školi i djeci, prijeko je potrebno da i mi roditelji preuzmemo dio toga zadatka. I to, govoreći otvoreno, nemali dio. Naime, stvaranje navika dugotrajan je proces u kojem ne smije biti prekida, "rupa", a pogotovo ne smije biti suprotnog djelovanja što novu naviku usporava, a često i onemogućuje.
Na primjer, učenik koji kasni ili koji dolazi u školu u posljednji tren bit će u neravnopravnom odnosu prema svojim drugovima koji su došli u školu na vrijeme i smireno, sređeno počinju radom. Mi se moramo pobrinuti da dijete ima dovoljno vremena za ustajanje, oblačenje i jelo, za pripremanje potrebnih stvari i za put do škole. Da bismo u tome uspjeli, potrebno je da mu osiguramo dovoljno sna. Jer teško je tražiti od djeteta da na vrijeme ustane i obavi sve potrebne poslove, ako je kasno leglo. A razloga za kasnije odlaženje u krevet ima bezbroj. Taj režim lijeganja i ustajanja treba početi stvarati upravo u prvim danima školovanja.
Svaki rad zahtijeva i određeni pribor, alat. Koliko često su mali učenici zaboravljali olovke, bilježnice, knjige. Stvaramo li već na početku školovanja naviku da se knjige i potreban pribor za sutrašnji dan spremaju naveče, prije polaska na spavanje, neće biti niza neugodnih scena koje se svakodnevno događaju i u našim domovima i u našim školama.
Pisanje domaćih zadaća, obveza što je nužno donosi škola i rad u njoj, ne smije biti posao koji se obavlja u zadnji čas. Stvorimo li već na početku školovanja naviku da se taj posao obavi na vrijeme, u miru, bez nervoze i jurnjave, bit će to dragocjen "kapital" kojim će se učenici koristiti dugi niz godina.
Mogli bismo tako nabrajati niz poslova i zadataka što ih roditeljski dom mora obaviti da bi pomogao djetetu da se uspješno uključi u školu i školsi rad.
Dio iz knjige Milivoja Gabelice "Razgovori s roditeljima"
Za što bolji uspjeh i trajnije znanje, koje je učenicima potrebno za daljnje stupnjeve školovanja i budući život, potrebno je imati svakodnevnu redovitu naviku učenja novog i ponavljanja starog gradiva. Poznata pedagoška krilatica kaže "Ponavljanje je majka znanja".
Prema svojoj djeci zauzmite stav bezuvjetne ljubavi. "Volim te bez obzira na sve", jer bezuvjetna ljubav potiče vašu djecu da vam se obrate kada imaju teškoće, daje im sigurnost i razvija samopoštovanje. Djeci treba roditeljska pomoć, a ne kazna. Ona trebaju pomoć u rješavanju problema pa tako i u rješavanju problema s lošim ocjenama. Otkrijte zajedno u čemu je problem i pomognite djetetu u popravljanju lošeg školskog uspjeha.
Ivanka Želježnjak, prof.
OBRAZAC - ISPRIČNICA RODITELJA
Kalendar rada za školsku godinu 2024./25.
Izmjena pravilnika o kućnom redu
Pravilnik o načinu i postupku zapošljavanja u OŠ "Ivan Goran Kovačić" Duga Resa
POSLOVNIK O RADU ŠKOLSKOG ODBORA I STRUČNIH TIJELA ŠKOLE
Protokol o postupanju Škole u kriznim situacijama